Leerwerkplekken gezocht

Gepubliceerd op 01-07-2014

Leerwerkplekken voor jong talent in transport en logistiek zijn hard nodig! Vanuit het sectorplan Transport en Logistiek wordt regionaal ingezet op het werven van extra leerwerkplekken voor enthousiaste jongeren.

Als onderdeel van het Sectorplan Transport & Logistiek is er een regionale analyse uitgevoerd om vraag en aanbod per regio in kaart te brengen. De analyse maakt duidelijk in welke regio’s transport en logistiek in het algemeen gepromoot moet worden en bij welke opleidingen groei in het aantal huidige leerlingen mogelijk is. Per deelregio is de samenwerking met de scholen en de concurrentie in kaart gebracht. Daarnaast is inzichtelijk gemaakt of het aantal leerwerkplekken voldoende is om de huidige leerlingen en de mogelijke groei in leerlingen te kunnen plaatsen.
 
Uit de analyse blijkt dat er vooral vraag is naar leerwerkplekken. De top 5 van opleidingen waar VTL leerwerkplekken voor nodig heeft is:

1. Chauffeur goederenvervoer
2. Logistiek teamleider
3. Logistiek Medewerker
4. Logistiek Supervisor
5. Planner Wegtransport
 
Daarom gaan we de komende maanden volop inzetten op het werven van extra leerwerkplekken bij bestaande leerbedrijven. Ook bedrijven die nog geen leerwerkplekken aanbieden, vragen we leerwerkplekken beschikbaar te stellen onder het motto ‘Kies voor jong talent in transport en logistiek'.
 
Werving leerwerkplekken
De werving van leerbedrijven wordt specifiek ingezet op die opleidingen waar leerwerkplekken nodig zijn. Hierbij is gekeken naar de karakteristieken per regio zodat de werving ook daarop afgestemd kan worden. Het doel van de communicatie is gericht op het bieden van jong talent aan bedrijven. Dit gebeurt door middel van o.a.:
 
  • Vrachtwagenreclame: vanaf 1 juli rijden er 60 bestickerde trucks rond in de regio’s waar leerwerkplekken nodig zijn
  • Online banners: deze worden geplaatst op websites van Logistiek, Transport Online, Nieuwsblad Transport, Transport & Logistiek Online, truck en Transport Management. Daarnaast worden er advertorials geplaatst in de nieuwsbrieven van deze websites.
  • Advertenties in de regio’s Roosendaal/Bergen op Zoom en Zeeland. In deze regio’s is er extra behoefte aan leerwerkplekken.
  • Direct mail aan potentiĆ«le leerbedrijven
 
Meer informatie over de beschikbaarheid van leerkwerkplekken vindt u op www.vtl.nl/regio

 
Uiteraard loopt de landelijke werving het hele jaar door. Deze bestaat onder andere uit de inzet van Google Adwords en advertenties op LinkedIn.
 
Werving leerlingen
Ondanks dat de nadruk ligt op het werven van leerwerkplekken, blijven we ook leerlingen werven. De huidige landelijke campagne loopt door tot 1 oktober 2014. Daarbij zijn we online en op Facebook zichtbaar.
 
Vanaf 3 juli starten we ook met stationsreclame. Met posters met de titel  ‘Wat wordt jouw volgende station?’ triggeren we jongeren na te denken over hun toekomst.




Daarnaast zetten we toiletvertising in. Via posters op toiletpanelen bij onder andere bioscopen en horecagelegenheden komen jongeren ons tegen. ‘Hit the road’ is daarbij het thema, verwijzend naar de keuze die ze met transport en logistiek kunnen maken.


 
Meer informatie over BBL-opleidingen vindt u op www.vtl.nl/lerenwerken.
 
Copyright SOOB | Contact | Privacy